Bagtags

I klubben er vi så priviligerede at have ikke bare eet, men hele to slags bagtags i omløb*

Det ene tag blev lavet, på eget initiativ, af René Mikkelsen fra KFGK, og solgt til fordel for den daværende støtteforening for discgolfbanen på Eghjorten.

Med oprettelsen af vores egen klub er disse tags stadig i omløb og kan spilles for - de kan endda også stadig købes, såfremt man ønsker at støtte klubben med et eengangs-beløb - dette er dog kun sålænge lager haves.

Der er pt (2018-03-24) 105 af dísse tags i omløb, så der er rig lejlighed til at møde en og spille sig til et godt nummer - og ikke kun på Eghjorten!

Klubbens medlemmer får desuden klubbens helt eget og nye tag. Det vil på forsiden komme til at ligne de 'gamle', i samme håndlavede kvalitet, men på bagsiden vil de ydermere blive udstyret med et motiv af billen der har givet navn til stedet og banen - En Eghjort.

*Medlemmernes egne tags kommer i spil til den første klubmesterskab der afholdes lørdag d. 24. marts 2018.

Spilleregler for bagtags

Man spiller, som udgangspunkt, altid om bagtags med dem man går i gruppe med der måtte have et bagtag inden for samme serie - Dette er uanset om man spiller en hyggerunde, eller en hardcore A-tier - og uanset hvilken bane man møder dem på - også doubles (se nedenfor).

Forlader man banen under en runde (pga. uforudsete hændelser, mangel på tid. etc.) og det ikke er annonceret før rundens start, så skal man aflevere sit bagtag til gruppen, og modtage det højeste tag fra gruppen (såfremt andre i gruppen har et tag i samme serie).

Ønsker man ikke at spille om sit bagtag (fordi man ved man skal gå tidligere eller vil træne specifikke kast eller kun specifikke huller), så skal det annonceres før runden går i gang.

Spiller man doubles på et kort, hvor nogen fra modstanderholdet har et eller flere tags i samme serier, så bytter man efter runden, således at vinderteamet får de to højeste tags (såfremt begge modstandere har et tag i samme serie), og den spiller på kortet der før havde det laveste tag skal også modtage det laveste tag.

Begge tag-serier er som udgangspunkt altid i spil. Til klubmesterskaberne genfordeles alle medlemstags (dem med eghjorten på bagsiden) dog efter placering over hele feltet efter spilledagen.

Eksempel: Lars og Mads spiller mod KJ og Jonas. Lars og Mads vinder, og har tags nummer 4 og 7, henholdsvis. KJ og Jonas har nummer 2 og 10, henholdsvis. Lars skal så have tag nummer 2, Mads nummer 4, KJ nummer 7 og Jonas nummer 10.

Ved lighed i score efter en runde byttes der ikke tags.